22 Nisan 2012 Pazar

Eski Çerçevemi Değerlendirdim

Uzun zaman önce bir yapı marketten aldığım çerçevelerim ne zamandır konsolun derinliklerinde duruyorlardı.Geçenlerde tozlarını alıyordum ki başımın sol üst köşesinde bir ampul yandı.
Ve sonuç...



Yapılış aşamaları
Önce çerçevemi pembeye boyayıp bir gün bekledikten sonra tamamına mum sürdüm. Bir kaç saat de mumun kurumasını bekledik.En son beyaz boya sürüp bir gün daha bekledim.







Bulaşık teli ile çerçevenin bazı yerlerini kazıyarak alttan hafif pembelerin çıkmasını sağladım.Bu arada iki tane de mavi yapıyorum ki duvarda yalnız kalmasın:)
Çerçevenin camının üzerine ortanca resmini dekupaj tutkalı ile yapıştırdım.Aynı resmin diğer kopyasını kenarlarından düzgünce kesip hamur kabartma yöntemini uyguladım.Resmin içindeki bazı çiçekleri fazladan kesip kabartma sırasında altına kürdan sokarak iyice kaldırdım.Böylece hem üç boyutlu hem de hareketli bir resim oldu.

16 yorum:

  1. harika olmuş çok beğendim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim.Fırsat bulunca mavilerini de yapacağım

    YanıtlaSil
  3. çok güzel ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Herşeyi anladım ama kürdan işini pek anlamadım,ortancaları severim,çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. didemgülçin teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Hümeyra çok yumuşak olan kilin üzerine resmi yapıştırıp kenarlarında kalan kil parçalarını kesmek resmin hatlarını çıkarmak gerekiyor.İşte o zaman falçata küçük yerlere ve bazı kıvrımlara girmiyor .küdan ya da iğne daha rahat oluyor.sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık çok güzel olmuş..güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  8. cok basarili bir calisma olmus,ellerine saglik ;)

    YanıtlaSil
  9. çok güzel olmuş çok çok güzel bayıldım. Ben de yapmayı denicem ama böyle güzel olacak mı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim daha güzel
      olur. Yapınca paylaşımınızı bekleriz.
      Sevgiler...

      Sil
  10. öncelikle çalışmanızdan dolayı sizi tebrik ediyorum bir dekorasyon meraklısı olarak resmi nasıl yaptınız gerçekten çok merak ediyorum kili nasıl bulabilirim çerçeve vs tamam ama resmi o hale nasıl getiriyoruz bir yardımcı olsanız (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havayla kuruyan şekillendirme kili olarak büyük kırtasiyelerde ve hobi marketlerde rahatça bulabilirsiniz.Beyaz ve extra lighyt olması işinizi kolaylaştirir.
      Resmi düzgünce kesip kil hamurunun üzerine dekupaj tutkalı ile yapıştırıyoruz.
      Resmin içinde bazı yaprakları da kesiyoruz ki en son oraları kaldırıp 3 boyutlu hale getirebilelim.Yırtılmaması için Strech film kaplayıp üzerinden fırça arkası ile hatlarını belirginleştiriyoruz.
      Yeterli olmazsa sorun ltf.
      Sevgiler

      Sil
  11. Çok şık olmuş. Ben de blogunuzu turuncu oda vasıtasıyla buldum. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil